П’ять помилок, які провокують неякісну комунікацію в бізнес-середовищах

Компания: D-Space Персоналии: Оксана Демченко    

Ефективна комунікація в діловому середовищі – виклики та перешкоди.

П’ять помилок, які провокують неякісну комунікацію в бізнес-середовищах
П’ять помилок, які провокують неякісну комунікацію в бізнес-середовищах

Якщо прочитати книгу Сідні Фінкельштейн «Помилки топ-менеджерів провідних корпорацій», можна зробити висновок про те, що компанії за два дні втрачали долю ринку як раз тому, що ключові співробітники нехтували законами комунікації: один щось не договорив на оперативній нараді, інший – злякався вчасно проінформувати, третій – захопився емоційними аргументами тощо. Процвітання бізнесу можливо, якщо комунікація прозора, чітка, без подвійного змісту – як із середини, так і ззовні. Які комунікативні закони варто засвоїти керівникам та менеджерам для того, щоб компанії впевнено набирали обертів економічної ефективності? Давайте розглянемо проблеми, які перешкоджають ефективному спілкуванню, та які необхідно вжити заходи для створення комунікативної культури компанії. Ефективна комунікація – це така, в процесі якої комунікатор тримає в полі зору одночасно ціль комунікації і відносини з співрозмовником. Важливо отримати потрібну реакцію або відповідь, але не менш важливо зберегти або поліпшити стосунки зі співрозмовником. Піклуючись одночасно і про мету, і про стосунки, можливо вибудувати ефективну довгострокову партнерську взаємодію. Проблеми комунікації в бізнес середовищі пов’язані з тим, що люди переходять на сторону або власних цілей або грають в «демократію», забуваючи про свою мету.

П’ять помилок, що провокують неякісну комунікацію

Розглянемо п’ять помилок, які провокують неякісну комунікацію в бізнес- середовищах.

Помилка №1: Повідомляти про погані новини електронною поштою чи в робочому чаті. Письмові канали комунікації не дозволяють пом’якшити складні повідомлення невербальними підказками (наприклад, тоном, зоровим контактом), і вони не дозволяють негайно впоратися з напруженими емоціями. Повідомляти про погані новини варто керівникові особисто, заздалегідь продумуючи  як мінімізувати супротив команди. Коли особисто передається важке повідомлення, простіше зрозуміти, що саме люди неправильно зрозуміли або яку частину сприйняли особливо погано. Варто використовувати формулу змін Д. Глейчера А × B × D > Х, де Х – сила супротиву змінам, А – рівень незадоволення поточним положенням, В – бачення, чого саме прагнемо, D – перші прості кроки у напрямку до бажаного стану.  Як видно з формули, силу супротиву можна знизити, якщо чітко прописані елементи в лівій частині формули.

Помилка №2: Уникнення складних розмов. Як виявилося, багато топ-менеджерів психологічно не готові до негативного зворотного зв’язку, тому в культурі таких компаній не прийнято говорити про погане, (наприклад, коли до останнього приховуються негативні відгуки від клієнтів), а це приводить до катастрофічних наслідків, особливо в епоху «сервісної економіки».  Дуже важливо культивувати в компаніях культуру «Management Up», коли співробітники можуть без спеціальних форм і протоколів комунікувати з керівниками.

Помилка №3: Агресивний стиль спілкування. Характеризується негативним ставленням до позиції будь-якого співробітника, неприйняттям ідей, нетолерантністю до будь яких дискусійних обговорень проблем. В комунікаціях  перевага надається безапеляційним судженням (“Я до кого звертаюсь!”, “Замовкніть!”, “Запам’ятай раз і назавжди” тощо). Агресивному стилю притаманний також жорсткий контроль над учасниками комунікативного процесу, нехтування моральними нормами.

Помилка №4: Каламутна вода. Ще одним явищем, яке неодмінно існує в будь-якій компанії та сприяє утворенню «каламутної води», є плітки. Поширення чуток найчастіше формує нервову атмосферу, знижує працездатність, підриває «командний дух». Крім того, це своєрідний індикатор неоптимального керівництва. За визначенням Т.Шибутані (американський соціальний психолог) «плітки – це кругобіжна форма комунікації, за допомогою якою, люди, що перебувають в неоднозначній ситуації, об’єднуються, щоб спільно, використовуючи свої інтелектуальні ресурси, дати розумну інтерпретацію того, що відбувається». Проблеми виникають також, коли включається фаворитизм «практика надання несправедливого пільгового режиму одній особі чи групі за рахунок іншого». Різновидом є непотизм (від італ. “nepos” – онук, племінник) – прихильність до членів сім’ї, особливо коли їх несправедливо підвищують або надають несправедливі компенсації.

Помилка №5. Комунікативний передоз. Типова ситуація, коли співробітникам вивантажують таку кількість інформації, яку вони сприймають просто як  величезний масив даних, який  неможливо  осмислити, тобто об’єм комунікативних входів фактично перебільшує можливість їх обробки. Слід зазначити, що все проблеми в бізнес-комунікаціях стають очевидними, коли наслідки виходять на поверхню і тоді впоратися з ними вкрай важко. Комунікативні проблеми зазвичай починають проявлятися в затягнутих процесах і в незадоволенні клієнтів – але все це можна, як водиться, списати на лінь і непрофесіоналізм своїх підлеглих. Про те, що проблема глобальніше, і полягає в тому, що люди всередині компанії не чують один одного, можна дізнатися тільки з першоджерела – поговоривши зі співробітниками начистоту. Ще одним показником проблем комунікації в управлінні є низька мотивація та низький індекс лояльності працівників. Це очевидні речі, оскільки  п’ятою функцією керівника будь якого рівня є саме мотивація команди. Але щоб така система запрацювала, люди мають: а) дізнатися про неї б) зрозуміти, які цінності вона для них створює в) прийняти запропоновані «правила гри». Щоб змінювати, треба чітко усвідомлювати, що не так.

Будьте комунікативно здорові!

Для получения дополнительной информации связывайтесь с менеджером компании:

D-Space

(067) 547-79-49
Не забудьте сообщить, что Вы звоните с портала TRAINING.COM.UA
Отметить результат звонка?
Электронная почта:  Отправить сообщение
Контактное лицо: Оксана

 




Внимание! Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.
← Перейти на  главную страницу
О портале
Подписка на новости
Размещение рекламы
Условия републикации
Тренинговым компаниям
© 2006-2020, Центр Развития Карьеры
"Формула Успеха", тел.: (044) 501-28-68,
e-mail: editor@training.com.ua